fbpx
 

5 zlatih pravil komunikacije

Ljudje smo družbena bitja. Pika. In za sporazumevanje med drugim uporabljamo pogostokrat tudi besede. In to je le en del komunikacije. In ker je to tema, ki je tako obširna, je v nadaljevanju napisanih 5 zlatih pravil, ki bi ti lahko pomagali pri lažji komunikaciji. Zato kar začnimo.

Prvo pravilo: tvoj SAMOGOVOR

Verjamem, da si to besedo že slišal/a in da veš kaj pomeni. In če bi te sedaj vprašala, kaj je tista prva stvar, ki si jo v dnevu največkrat rečeš, ki ti sedaj pride na misel ob besedi samogovor.

So te besede samemu sebi spoštljive ali se, kot sama pogosto rada rečem, »kastriraš« in si govoriš grdo?

In ko nekaj narediš, kar sam/a označiš, da je narobe ali pa ga »pihneš mimo«, kaj takrat rečeš samemu sebi? »Oh, kako sem neumen/na in nesposobna« ali pa si mogoče kdaj rečeš »o ja, res sem ga pihnil/a mimo, ampak se samo učim in izkušam stvari in kako lahko to popravim?«

Namreč, vsa komunikacija se začne v naših glavah in točno takšen kot imamo samogovor, takšne komunikacije smo navajeni in jo izražamo tudi navzven.

In če nisi še nikoli razmišljal/a v to smer, si vzemi nekaj časa in nameni ta čas opazovanju svojih misli, kajti to je predpogoj tega, da vidiš kakšen samogovor imaš. Opazuj pa tudi svoje razmišljanje ob vseh situacijah, ki se ti zgodijo skozi dan.

Drugo pravilo: Nauči se izraziti sebe

Kaj imam v mislih? Najlažje ti bom razložila kar na primeru.

Kadar se s sogovornikovimi besedami, vedenjem ali dejanjem ne strinjaš, lahko postaneš slabe volje, se razjeziš. In v takih trenutkih pogosto začneš napadati in kriviti drugega. In ne počuti se sedaj slabo, če se ti to kdaj zgodi, ker smo bili vsi tako naučeni in nam nihče ni pokazal drugačne poti.

In v takih trenutkih JE ZELO POMEMBNO, DA SE NAUČIMO najprej »izrazite sebe« in  šele potem boš lahko prisluhnil/a drugim.

Na primer: »Bil sem presenečen/a, ko si včeraj pred vsemi rekel/a, kako sem nesramen/a. Tvoje besede so me prizadele. Kako to, da si to rekel/a?«

Vem, da ne bo vedno uspelo, vendar če se boš vsak nekajkrat spomnil/a na te besede in jih dal/a v prakso v danem trenutku, se boš počutil/a veliko bolje.

Tretje pravilo: Nauči se opisovati svoja čustva

Si vedel/a, da poznamo preko 100 čustev? Ja, 100 čustev.

In če bi te sedaj vprašala, koliko čustev poznaš, koliko in katera bi mi znal/a našteti v 30 sekundah?

Pogosti odgovori bi bili jeza, sreča, veselje, žalost.

V večini primerov, ko se pogovarjamo, lahko naš sogovornik (v večini primerov je to naš partner) izzove v nas neko čustvo (npr. nas ujezi, prizadene) in takrat je treba svoje čustvo prepoznati, se ga zavedati in ga znati opisati.

Na primer: »Neprijetno mi je, kadar rečeš …, tak pristop razumem kot žalitev, zato te prosim, da s takimi besedami prenehaš!«

V tistem trenutku je res pomembno, da se osredotočiš na to, katero čustvo čutiš in to ubesediš in izhajaš iz sebe (in DA, v sebi lahko čutiš več čustev na enkrat).

Četrto pravilo: Vedno in nikoli

Vedno in nikoli sta besedici, ki se pogosto pojavita v našem besednjaku. Sta pa tudi besedici, ki ju v jezni komunikaciji vse prevečkrat uporabljamo za posploševanje.

Primeri: Vedno te moram čakati. Vedno ti moram vse reči desetkrat. Nikoli me ne poslušaš. Nikoli ne pospraviš za seboj.

Kolikokrat si že slišal/a katerega izmed teh stavkov in se ob tem počutil/a prijetno? Verjamem, da ne prav velikokrat.

Kolikokrat si si ob slišanem stavku mislil/a to pa že ne drži in v mislih že našel/la nekaj primerov, ki so to tvojo misel potrjevali?

Torej izogibajmo se posploševanju – osredotočimo se na stvar zaradi katere se jezimo, ne na vse pretekle dogodke.

Peto pravilo: Loči problem od ljudi

Nauči se reševanja problemov brez napadanja ljudi.

Bodi torej trdi s problemom in mehki z ljudmi.

Najprej določi problem, ki ga vidiš v drugi osebi in potem brez obsojanja opiši posledice.

Na primer: če nekdo zamuja na sestanke, ni problem v njem, problem je, ker sestanka ne začnemo točno in ostali čakajo. Rešitev problema je v tem, da je treba začeti točno. Kdor tega dogovora ne spoštuje, bo moral prevzeti odgovornost.

To je pet pravil, ki sem jih želela podeliti s tabo. Verjamem, da so koristna in potrudi se, da daš vsaj nekaj v prakso. Če pa že deluješ v tej smeri, se pa pohvali in nadaljuj v tej smeri.

Lep dan,

Manja

p.s. Če te zanima SLOVAR ČUSTEV (ja, preko sto jih je), se prijavi na prejemanje e-novic na dnu prve strani in ti jih pošljem (v okence Sporočilo napiši SLOVAR ČUSTEV)

Comments are closed.